האם את מוצאת את עצמך לפעמים תוהה איך לאסוף את פרטי היולדות וההריוניות שאת פוגשת בצורה מסודרת?
האם את תוהה איזה שאלות חשוב לשאול בשאלון הכרות כדי לדעת מה הרקע של האשה שאת מתחילה איתה תהליך,
או מה הציפיות שלה מהליווי שלך?
ככל שאנחנו עובדות עם יותר נשים, כך עולה החשיבות של רישום ואיסוף מסודר ופשוט של הפרטים,
כך שתוכלי למצוא בקלות לגבי כל יולדת מה תאריך הלידה המשוער שלה,
האם יש לה בן או בת בבטן,
מה הכתובת שלה,
וגם מה הרקע הרפואי שלה.
כתבה זאת מתייחסת לכלי החשוב של שאלון הכרות לדולה, או טופס רפואי מקדים,
שמאפשר לנו לעבוד בצורה מסודרת, מקצועית ויעילה עם הנשים שאנחנו מלוות.
הכירו את שאלון ההכרות לדולה: כלי עוצמתי לארגון ודיוק בליווי יולדות
הטופס שלי הוא כלי דיגיטלי פשוט ונגיש שנוצר בGoogle forms (גוגל פורמס),
והוא מהווה חלק בסיסי בעבודה שלי עם יולדות.
דרך הטופס, אני מייעלת את התקשורת והעבודה עם לקוחות, ומקבלת את כל המידע החשוב בצורה מסודרת.
הנה מה שאתם צריכים לדעת על הטופס הזה, מה יש בו, ולמה הוא חלק כל כך חשוב בתהליך שלי.
מתי אני שולחת את שאלון ההכרות בתהליך שלי כדולה ולמה?
אני שולחת את הטופס תמיד לפני הפגישה הראשונה שלנו.
אם מדובר בלקוחה שלא נמצאת בשלב הגישוש הראשוני,
אלא מביעה רצון שאלווה אותה ופגישת ההכרות נועדה רק לצורך תחושת בטחון וודאות שזאת ההחלטה הנכונה,
לרוב אשתדל לשלוח לה אותו מיד אחרי הפניה הראשונית ולפני השיחה הטלפונית.
למשל, אם מישהי שלחה לי הודעת ווטסאפ או פניה בהודעה באינסטגרם בסגנון:
"הי נעמה, שמעתי עלייך דברים טובים מחברה שילדה איתך.
נשמח שתהיי הדולה שלנו.
תוכלי לתת לי עוד פרטים לגבי הליווי?"
אכתוב לה משהו כמו:
"איזה יופי שפנית. אשמח לקבוע איתך שיחת טלפון ולהסביר לך הכל על הליווי.
אם מתאים לך, אני שולחת לך כבר עכשיו טופס הכרות עם שאלות רקע,
כדי שנחסוך את הזמן על השאלות הטכניות ונוכל לנצל את השיחה שלנו ביעילות."
ואצרף את הקישור לטופס המקוון שלי.
במקרים בהם נשמע שהיולדת עושה סקר שוק כללי ועוד לא בטוחה בכלל שהיא מעוניינת בשירות או בי ספציפית,
אשלח לה אותו אחרי שיחת הטלפון בה הסברתי על השירות והגענו למצב שהיא מעוניינת לקבוע פגישת הכרות פנים אל פנים,
ככה שהטופס יהיה מלא לפני שאפגוש אותה.
מה כולל שאלון ההכרות?
הטופס בנוי כך שיספק לי את כל המידע שאני זקוקה לו על היולדת, בן זוגה (אם יש),
ועל ההעדפות והחששות שלה לקראת הלידה.
בין השאלות:
- פרטים אישיים: שם, שם בן הזוג, טלפון, כתובת, תאריך לידה משוער, ומידע על לידות קודמות.
- העדפות בלידה: שני דברים שהיא רוצה שיקרו בלידה ושני דברים שחשוב לה להימנע מהם.
- חששות ומכשולים: מה לדעתה עשוי למנוע ממנה להשיג את מה שהיא רוצה.
- מידע רפואי חשוב: האם מדובר בהריון בסיכון, האם היא סובלת ממחלות כרוניות,
או אם עברה הריונות או לידות קודמות שהסתיימו בהפלה או לידה שקטה. - פרטים נוספים: מקצוע, איך הגיעה אליי (כדי לשפר את השיווק שלי), ואיזה שירותים היא מתעניינת בהם.
מדוע בחרתי לכלול את השאלות הללו?
הטופס נבנה מתוך מחשבה מעמיקה על הדרך שבה ניתן להבין את היולדת לעומק ולספק לה ליווי מותאם אישית. לדוגמה:
- השאלות לגבי שאלות וחששות עוזרות לי לזהות את המוטיבציות והפחדים של הלקוחה,
כך שבשיחה אוכל להציג לה את הליווי באופן ששם דגש על מה שחשוב לה,
על הערך שהוא ייתן לה באופן ספציפי ולהתייחס לאופן בו הליווי שלי נותן מענה מדוייק לרצונות ולצרכים שלה.
במצב כזה הסיכוי שלי להעביר את הערך של הליווי גדל משמעותית ובהתאם גם הסיכוי שהיא תבחר להמשיך ולהשקיע בתהליך איתי. - המידע המקדים מאפשר לי גם לתכנן את הליווי עצמו בצורה נכונה יותר,
ולדעת מה חשוב לעשות בתהליך איתה ועל מה אפשר אולי לוותר. - הנתונים על מצב רפואי או הריון בסיכון מסייעים לי לתת ליווי יותר מקצועי ואחראי ולשפר את הסיכוי ללידה בריאה.
- השאלות שנוגעות לרצונות שלה מחברות את היולדת למוטיבציה שלה
ולסיבה שמלכתחילה היא האמינה שדולה יכולה להיות החלטה נכונה עבורה,
כך שהיא מגיעה לשיחה עם בהירות גדולה יותר שזה חשוב לה,
ואני עוברת ממקום בו אני מנסה לשכנע אותה למה השירות שלי יועיל לה,
למצב בו היא מסבירה לי למה חשוב לה להשקיע בתהליך ובליווי.
הטופס מאפשר לי גם לעבוד בצורה מאורגנת וליצור לי שקט וסדר
- כל המידע על הלקוחות נאסף באופן אוטומטי, נגיש ומסודר בקובץ אקסל שאני יכולה תמיד לחזור אליו ולהציץ בו.
- קל לי לרענן את הזכרון לפני שיחות, פגישות או הלידה לגבי הפרטים של היולדת הספציפית.
- אני יכולה לשפר את השיווק על ידי הבנת האופן בו נשים נחשפות אלי ומגיעות אלי,
ועל חששות ורצונות שמשותפים להן.

התוצאה: פגישה ממוקדת ויעילה
כשהלקוחה ממלאת את הטופס, אני מגיעה לשיחה או פגישה ממוקדת יותר.
במקום להתחיל בהסברים כלליים, אני יכולה להתייחס לנושאים שמעסיקים אותה ולהציע פתרונות מותאמים לצרכיה.
הטופס הוא דוגמה מצוינת לאיך כלי פשוט יכול לשפר בצורה משמעותית את השירות שאני מעניקה.